|EN

КІНЕЦЬ СОЛОДКОГО ЖИТТЯ. ЧОМУ ВЛАДА БОРИСПОЛЯ СУДИТЬСЯ З ROSHEN

КІНЕЦЬ СОЛОДКОГО ЖИТТЯ. ЧОМУ ВЛАДА БОРИСПОЛЯ СУДИТЬСЯ З ROSHEN

Середа, 10 Липня 2019

Олександр Мостовий для Ліга. Бізнес

Стаття on-line

Бориспільські чиновники затіяли суперечку з місцевою фабрикою Петра Порошенка на 44 млн. гривень. Або більше

Минулого тижня кондитерська корпорація Roshen запустила виробництво на Бісквітному комплексі в Борисполі. Гучного відкриття з гостями та червоними стрічками не було. Сучасну фабрику відкривали скромно. Причина - намагалися уникнути скандалу з місцевою владою.

Як раніше писала LIGA.net, міська влада Борисполя та компанія екс-президента Петра Порошенка ведуть гучна судова суперечка через договір про пайову участь підприємства (відсоток від суми інвестицій у будівництво, спрямований на розвиток міської інфраструктури. -Ред.).

Потенційна ціна питання – 130 млн грн (10% від інвестицій). Roshen витратив вже близько 75 млн грн і вважає, що виконав зобов'язання перед містом. Влада Борисполя не хоче зараховувати 44 млн грн, витрачені корпорацією на міську інфраструктуру і в судовому порядку хоче переглянути попередню угоду з кондитерською компанією.  

Як судова війна з місцевою владою може позначитися на роботі фабрики, розбиралася LIGA.net.

Внесок розбрату

В Україні інвестор має на етапі оформлення дозволів на будівництво домовитися з місцевою владою щодо розміру пайового внеску. Згідно із законом про містобудівну діяльність, він не повинен перевищувати 10% від суми інвестицій. Roshen прийшов до Борисполя з ідеєю побудувати великий бісквітний цех ще 2013 року. У ході непростих переговорів зійшлися на сумі 30 млн грн, розповідав раніше екс-директор Бориспільської фабрики Roshen Костянтин Півень. Крім грошей, Бориспільський виконком (орган, який призначається міськрадою) для узгодження проекту будівництва нової фабрики зобов'язав Roshen побудувати дорогу та тротуар на вулиці Героїв Крут та відремонтувати покриття на вулиці Привокзальній, розповідають у прес-службі Roshen.

Поки фабрика будувалася, а президентом України був основний власник Roshen Петро Порошенко, місцеві чиновники запитань не мали. Ситуація змінилася ближче до відкриття фабрики і, за збігом, з наближенням президентських виборів, на яких Порошенко мав примарні шанси перемогти.

Компанія стверджує, що вимогу виконала, але у чиновників змінилися плани. У березні 2018 року Бориспільський виконком подав до суду на Roshen. Чиновники просили Господарський суд Київської області визнати їх варіант додаткової угоди до договору про пайову участь при будівництві "Бісквітного комплексу "Рошен", в якому вартість побудованих доріг "Це не відповідає навіть чинній редакції Договору про пайову участь", - говорять у прес-службі Roshen. як частина внеску пайової участі. не зараховується

Бориспільський виконком поки що відмовляється приймати ці об'єкти, посилаючись на те, що раніше не мав права включати будівництво та ремонт доріг у технічні умови. В міськраді Борисполя не коментують, чому змінили позицію. "Я не готовий обговорювати це питання ні зараз, ні пізніше до винесення рішення у справі", - сказав LIGA.net начальник управління юридично-кадрового забезпечення Олександр Жаркий. Заступник мера Борисполя з питань будівництва Дмитро Гопанчук тричі обіцяв пізніше відповісти на запитання, але "пізніше" не настало. Запити видання залишаються без відповіді протягом двох місяців.

Roshen вирішила відстоювати свої інтереси і подала зустрічний позов до влади Борисполя з вимогою прийняти виконані роботи з будівництва та ремонту доріг, а також зарахувати з як частина пайового внеску. Адже, згідно з матеріалами справи, якщо дороги не зарахують до розміру пайового внеску, виходить, що Roshen витратив на благо міста 44,4 млн. грн., які не був зобов'язаний вкладати. "Roshen заплатив 30 млн грн, що Бориспільським виконкомом підтверджується. Крім того, Бісквітний комплекс «Рошен побудував зливову каналізацію, збудовано та відремонтовано дороги», - зазначають у прес-службі корпорації.

Якщо дороги не братимуть, розмір пайової участі Roshen у розвитку інфраструктури Борисполя зменшується на суму кошторисної вартості будівництва та капітального ремонту доріг – 44,4 млн грн. Юристи Roshen наполягають, що дороги мають бути прийняті у комунальну власність.

Що буде з дорогою ім'ям Roshen?

Опитані LIGA.net юристи не беруться прогнозувати результат спору. Старший юрист адвокатської фірми Pragnum Олександр Мостовий вважає, що чиновники спробують отримати більше з Roshen, ніж уже сплачені 30 млн грн пайового внеску. "До укладення договору про пайову участь корпорація Roshen авансом виплатила на користь територіальної громади Борисполя пайовий внесок у розмірі 30 млн грн. Проте загальну кошторисну вартість будівництва об'єкта, яка є базою для обчислення розміру пайової участі, було визначено на рівні 1,3 млрд грн”, - каже він. Саме від цієї суми, згідно із законом про містобудівну діяльність, нараховує частковий внесок у розмірі до 10%.

Раніше в інтерв'ю LIGA.net генеральний директор Roshen В'ячеслав Москалевський говорив, що не готовий платити максимальний відсоток. "Будемо торгуватися з депутатами - йдеться про 10% від вартості кошторису до бюджету міста. Вартість проекту – 1,3 млрд грн. Тобто треба віддати 130 млн. грн. Але цього робити не буду, у документах написано до 10%. Я пропоную їм 30 млн. грн. Не влаштовує - розглядатимемо інші варіанти», - говорив Москалевський у 2016 році. У результаті сума 30 млн грн плюс дороги була погоджена.

Мостовий каже, що повноважень змінювати умови договору в односторонньому порядку бориспільські чиновники не мають. "Формальних причин для задоволення позову виконкому немає", – каже юрист.

Але на думку юриста юридичної компанії Волхв Анастасії Князєвої, вимоги Бориспільської міськради є законними. "Виходячи із судової практики з даної категорії справ, швидше за все, позов Бориспільської міськради буде задоволений", - каже вона.

Найгірший сценарій для Roshen у разі програшу, за словами Мостового, - доплата розміру пайового внеску, виходячи з обсягу інвестицій та з урахуванням вартості доріг. "До сплати суми пайового внеску у разі програшу Roshen не зможе ввести в експлуатацію та зареєструвати право власності на новозбудовані об'єкти фабрики", - каже юрист.

На питання про те, чи введена юридично в експлуатацію працююча частина Бісквітного комплексу Roshen у Борисполі, в компанії не відповіли.

Автори публікацій
Олександр Мостовий

Старший юрист, адвокат

Олександр Мостовий

Контакти